Wednesday, January 23, 2013

Salam Maulidur Rasul 1434 H / 2013 #Alhamdulilah

Salam kawan-kawan,tanggal 24 JAN 2013 seluruh umat islam berselawat keatas junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W :) #alhamdulilah

 "sebelum baginda wafat,antara salah satu perkara yang dikhuatiri selepas kewafatannya adalah umat islam,baginda xpernah melupakan umatnya..malah sebelum baginda menghembuskan nafasnya yang terakhir..baginda berkata "ummati,ummati,ummati... " 
 Jom kita berselawat :)
صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم, صَلَّى اللهُ عَلَى مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّم "
Hadis riwayat Ibnu Umar ra.:
Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Seorang muslim itu adalah saudara muslim lainnya, dia tidak boleh menzaliminya dan menghinakannya. Barang siapa yang membantu keperluan saudaranya, maka Allah akan memenuhi keperluannya. Barang siapa yang melapangkan satu kesusahan seorang muslim, maka Allah akan melapangkan satu kesusahan di antara kesusahan-kesusahan hari kiamat nanti. Dan barang siapa yang menutupi aib seorang muslim, maka Allah akan menutupi aibnya pada hari kiamat. (Shahih Muslim No.4677)




 
SALAM MAULIDUR RASUL 1434H/2013 
Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah
p/s : banner ni dibuat semasa saya jadi exco jawatankuasa perwakilan non-resident,just tukar tahun hijrah dengan masihi dan tema :)

#rindu JPNR
sekian,salam maulidur rasul..

No comments:

Post a Comment